středa 9. listopadu 2016

DIY pleťová maska

Ahojky, dneska jsem si pro vás připravila své první DIY a bude to levandulovo-ovesná pleťová maska. Řekla jsem si, že nechci utrácet za drahé pleťové masky a proto jsem si našla skvělý recept na levandulovou masku. První vás musím ještě upozornit, že jestli máte citlivější pleť, tahle maska vám bude zbytečně dráždit pokožku.

Levandulová maska je skvělá na problematičtější plet. Levandule je antibakteriální a uklidňující jak pro duši, tak i pro pleť. Hydratuje, vyhlazuje, vyživuje a také zesvětluje. A ještě k tomu výroba masky je cenově výhodná a zvládne ji vyrobit úplně každý.

Na výrobu budete potřebovat:
- 1g levandule
- 10g ovesných vloček
- mlýnek na koření (nebo jiný účinný mlýnek)
- misku
- sklenici na uschování "prášku"



Postup:
Odvážíte si potřebné množství ovesných vloček a levandule. Ovesné vločky seženete v každém obchodě a levanduli můžete koupit třeba v bylinkářství, nebo vypěstovat. Moje levandule je dovezená z Chorvatska, které je vyhlášeno jejím pěstováním. Vždycky jsem masku vyráběla ze sušené levandule, ale možná by to šlo i z čerstvé (Nevím, zkuste). Po odvážení množství levanduli i ovesné vločky nasypejte do mlýnku a přemelte. Já melu raději dvakrát, aby byla směs jemná. Nemusíte mletí dělit na vločky a levanduli. Nasypejte je tam zároveň, ušetříte čas i energii. Tradá! Vznikla vám finální verve prášku pleťové masky. Prášek nasypejte do sklenice pro uschování a máte hotovo.

A teď přijde ta nejzajímavější část....

Jak z prášku připravit masku?
Do další mističky si nasypejte cca. 2 lžičky směsi a přidávejte vodu, do té doby, než vám vznikne hutností pasta. Lepší vodu pořád po troškách přidávat a míchat než to přelít. Poté naneste na obličej a 10-20 minut počkejte než zaschne. Po zaschnutí ji setřete do misky a spláchněte do záchodu, aby se vám neucpalo umyvadlo.

Tak to by bylo pro tuto DIY všechno. Mě maska vyhovuje, i když po prvním nanesení mě trochu pálila pleť, ale už při druhém nanesení byla maska skvělá a nepálila. Řekla bych, že je to lepší než utrácet za masky, které mi né všechny vyhovovaly.

Jakou pleťovou masku momentálně používáte Vy? Máte zkušenosti s nějakými DIY pleťovými masky? Zkusíte tuhle?

                                                                                Terez




1 komentář: